Niniejsza instrukcja zawiera podstawowe informacje obejmujące zasady korzystania z Biuletynu Informacji Publicznej Zarządu Cmentarzy Komunalnych we Wrocławiu. Kluczowym elementem serwisu jest Menu przedmiotowe, znajdujące się w górnej części serwisu internetowego. Menu składa się z listy odnośników, które bezpośrednio prowadzą do wybranego przez internautę działu.
Wybranie poszczególnego odnośnika odbywa się poprzez najechanie na niego wskaźnikiem myszy. Jeżeli odnośnik składa się z więcej niż jednego działu, automatycznie rozwija się jego podmenu zawierające dalsze odnośniki. Wybranie odnośnika odbywa się przez pojedyncze kliknięcie na niego lewym przyciskiem myszy (w zależności od systemu operacyjnego), fakt ten zostaje zaznaczony poprzez podświetlenie odnośnika kolorem zielonym.
Biuletyn posiada menu przedmiotowe/tematyczne, którego celem jest poinformowanie internauty o aktualnie trwających zamówieniach publicznych oraz rekrutacjach.
Po prawej stronie menu tematycznego, znajduje się moduł wyszukujący. Poszukiwane hasło należy wpisać w pole wyszukiwarki i zatwierdzić klawiszem „Enter” – w zależności od systemu. Odnalezione hasła zostaną wyświetlone na stronie w postaci listy odnośników do stron zawierających wyszukiwane hasła. Na poszczególne elementy listy składają się następujące informacje:
– Tytuł artykułu
– Odnośnik do pełnej wersji artykułu.